• Al 16 jaar de grootste glasleverancier
  • Specialist in maatwerk
  • Inmeetservice met maatgarantie
  • Meerdere afhaallocaties binnen Nederland
Aanmelden

Levering of Afhalen

Verzenden of afhalen

Op deze pagina vindt je meer informatie de levering en/of het afhalen van bestellingen.

Afhalen

Levering

Levertijd

Verzendkosten Nederland

Verzendkosten België

 


 

Afhalen

Orders met een combinatie van glas en glastoebehoren kun je desgewenst afhalen vanaf onze standplaats in Loenen (gld.).

Orders van alleen glas kunnen daarnaast ook afgehaald worden bij ons afhaalpunt in Oosterhout. Afhalen op deze locatie brengt extra kosten met zich mee. Als de leverdatum van de fabriek bekend is, krijg je van ons een mail met daarin de afhaaldatum en de adresgegevens van de afhaalvestiging.
Veiligheid is een groot item voor Glasdiscount.nl. Daarom zijn onderstaande aandachtspunten opgesteld om deze te waarborgen.

  1. Melden, inschrijven en wachten bij de receptie;
  2. Glas wordt door een medewerker van de vestiging naar het buitenterrein gebracht;
  3. Kinderen zijn op het gehele terrein van de afhaalvestiging niet toegestaan;
  4. Het personeel van de vestiging is niet bevoegd om te helpen om glaswerk in een auto of ander vervoersmiddel te plaatsen;
  5. In verband met de veiligheid en de veiligheid van het aanwezige personeel dienen alle veiligheidsvoorschriften en aanwijzingen altijd te worden opgevolgd;
  6. Hou rekening met het transport en bedenk vooraf hoe je het glaswerk gaat vervoeren, eigen verantwoordelijkheid!;
  7. Korte broek, T-shirts met korte mouwen en open schoenen (Crocs, teenslippers, sandalen etc.) zijn niet toegestaan;
  8. Handschoenen zijn verplicht.

Let op: Deze punten dienen te allen tijden opgevolgd te worden!

De afhaalpunten hebben geen glastoebehoren op voorraad liggen. Heb je een order geplaatst van glas en glastoebehoren en wil je het glas afhalen bij één van de afhaalpunten, dan zijn wij helaas genoodzaakt alsnog € 9,50 excl. btw aan verzend en afhandelingskosten in rekening te brengen voor de glastoebehoren.

De grotere glasorders worden rechtstreeks vanaf de fabriek geleverd. Kleinere orders leveren wij zelf uit.

Levering

Je orders worden door ons verzonden door heel Nederland, dus ook op de Waddeneilanden. De exacte leverdatum voor bestellingen op de Waddeneilanden wordt na bestelling met Glasdiscount besproken. In België kunnen wij leveren in de Vlaamse provincies West Vlaanderen, Oost Vlaanderen, Antwerpen, Vlaams Brabant en Limburg. Orders vanuit België kunnen niet via de website verwerkt worden en kunt u per mail aanvragen.

Een bij Glasdicount.nl bestelde order dient vooraf betaald te worden. Na ontvangst van de betaling wordt de order geplaatst bij de fabriek.

Wij gaan er vanuit dat je de order met zorg samen heeft gesteld en deze goed heeft gecontroleerd zodat de order geen onjuistheden bevat. Wijzigingen binnen 24 uur kunnen nog verwerkt worden. Na 24 uur is de order definitief en zijn er geen wijzigingen meer mogelijk. Als er na 24 uur toch wijzigingen doorgevoerd moeten worden, zullen de kosten bij je in rekening worden gebracht.

De grotere glasorders worden rechtstreeks vanaf de fabriek geleverd. Hierdoor beperken wij de transportkosten en kun je profiteren van scherpe prijzen. Zodra de leverdatum vanuit de fabriek bekend is zullen wij je hiervan op de hoogte brengen. Deze data zijn te allen tijde onder voorbehoud. Tijdens het productieproces kunnen problemen ontstaan, zoals ruitbreuk, waardoor de opgegeven leverdatum niet haalbaar is. Uiteraard doen wij ons best om dit te voorkomen. Houdt daarnaast ook rekening met onze vaste leverdagen, zie overzicht transportroutes. Wij maken gebuik van derden voor de logistieke afhandeling. Hierdoor hebben wij niet de mogelijkheid om te controleren of het glas daadwerkelijk geladen is en op de opgegeven dag wordt geleverd. Gelukkig wordt 99% van orders op tijd geleverd. Een exacte levertijd kunnen wij niet opgeven.

Bij het plaatsen van de order bij de fabriek geven wij je telefoonnummer door. De fabriek kan dan eventueel rechtstreeks contact met je opnemen voor een afspraak. Doordat de levertijd op kan lopen krijgen wij niet altijd de exacte leverdatum door van de fabriek. Om transportkosten te besparen proberen ook zij de orders zo voordelig mogelijk te bundelen. Het kan in een uitzonderlijk geval voor komen dat de glasorder geleverd is zonder dat je een leverdatum door heeft gekregen. Ondanks onze inspanningen kan dit niet altijd voorkomen worden.

Glasorders worden altijd op de begane grond gelost. De grote glasorders en order met grote ruiten worden geleverd op een glasblok. De glasbok dien je binnen 4 weken leeg te maken en af te melden. Daarna betaal je bokkenhuur á € 2,50 per dag. Woonje in een gebied waar transport door een vrachtauto met oplegger combinatie niet mogelijk is, dan dien je dit van tevoren aan te geven. Anders bestaat de kans dat de bok ver van de gewenste losplek gelost wordt, dit kan niet de bedoeling zijn.

Heb je grotere ruiten besteld (> 1,5 m2) dan dient er iemand thuis te zijn om te helpen bij het lossen. Een ruit van 1,5 m2 weegt al snel 35 kg en is daardoor niet alleen te tillen. Voor kleinere ruiten hoef je niet thuis te zijn. In dat geval kunt een paar latjes klaar leggen en een briefje ophangen op de plek waar je het glas gelost wilt hebben. Controleer de glasorder altijd op eventuele fabricagefouten.

Bij een combinatieorder van glas en glastoebehoren zullen de glastoebehoren en eventuele ventilatieroosters waarschijnlijk eerder geleverd worden. Deze producten worden met een pakketdienst verzonden.

LET OP! Plaats bij de adresgegevens geen postbus nummer. Wij kunnen hier geen verzending voor aanmaken.

Levertijd

De levertijd is afhankelijk van hetgeen je besteld hebt. Afhankelijk van de voorraad en de routes die gereden worden kan de levertijd een paar dagen eerder of later uitvallen. Om de transportkosten zo laag mogelijk te houden proberen we leveringen in de 'uithoeken' van ons land zoveel mogelijk te combineren.

  • Glastoebehoren zoals kit, band en blokjes proberen wij, mits op voorraad, nog dezelfde dag te verzenden.
  • Enkele beglazing heeft een levertijd van ca. 5 á 10 werkdagen.
  • Isolerende beglazing heeft een levertijd van ca. 10 á 15 werkdagen.
  • Gehard glas heeft vanwege de extra bewerkingen een levertijd van ca. 15 á 20 werkdagen.
  • Glazen keuken achterwanden hebben een levertijd van ca. 20 á 25 werkdagen.
  • Geslepen glas heeft over het algemeen een langere levertijd van ca. 10 á 15 werkdagen.

De bovenstaande levertijden zijn echter indicaties. Het kan door eventuele drukte/vakanties en dergelijke uitlopen. Zorg er dus voor dat je pas een afspraak maakt met de glaszetter/schilder nadat je het glas hebt ontvangen.



Transportsroutes Nederland/België

Verzendkosten Nederland

Omdat glas door onze eigen gespecialiseerde glas bezorgdienst bezorgd wordt rekenen wij aparte verzendkosten voor bestellingen waar glas en glastoebehoren gecombineerd worden. Glasbenodigdheden worden door een pakketdienst geleverd.

Verzendkosten Nederland
Glasproducten €  25,-
Glasbenodigdheden €   9,50
Glas en glasbenodigdheden €  34,50
Glas en glasbenodigdheden vanaf 2 meter €  50,-
Bij bestellingen boven > € 1000,00 (Excl. BTW) Gratis (m.u.v. lichtstraten)
Lichtstraten € 45,-
Glasbenodigdheden vanaf 2 meter € 25,-

Verzendkosten België

Je bestellingen worden door ons verzonden naar de Vlaamse provincies West Vlaanderen, Oost Vlaanderen, Antwerpen, Vlaams Brabant en Limburg.

Verzendkosten België
Glasproducten € 125,-
Glasproducten vanaf € 1000,- €   95,-
Glasbenodigdheden €   25,-
Glas en glasbenodigdheden € 150,-
Glasproducten en glasbenodigdheden vanaf € 1000,- € 120,-
Glas en glasbenodigdheden vanaf 2 meter € 200,-
Lichtstraten €   95,-
Glasbenodigdheden vanaf 2 meter €   75,-

< terug