Waarom hoef ik de lengte en breedte van mijn isolatieglas niet op te geven?
Het isolatieglas voor uw Velux dakraam heeft een standaardmaat. Deze maat verschilt echter per typenummer. Vandaar dat wij ook vragen naar het typenummer van uw dakraam.
Het typenummer vertelt ons hoe breed en hoe lang wij het isolatieglas moeten bestellen. Hieronder leggen we uit hoe u het jaartal en typenummer kunt vinden op uw huidige dakraam.
Hoe vind ik het jaartal van mijn Velux dakraam?
Om te bepalen welke ruit u nodig heeft is het voor ons van belang uit welk jaartal het kozijn stamt. Alle VELUX dakramen die geproduceerd zijn na 1968 zijn voorzien van een typeplaatje. Dit typeplaatje geeft alle informatie over het dakraam weer; waaronder het jaartal van het dakraam.
Het typeplaatje is bevestigd rechts op de kop van het draaiende gedeelte (achter de ventilatieklep). Zodra u het typeplaatje heeft gevonden leest u het typenummer af. Op basis van de volgende kenmerken bepaalt u het jaartal.
· Velux dakramen t/m 1991 hebben een code met 1 of 2 cijfers (bijvoorbeeld GGL 1)
Velux dakramen van 1991-2001 hebben een code met 3 cijfers (bijvoorbeeld GGL 102)
Velux dakramen vanaf 2001-20 hebben een code met 1 letter & 2 cijfers of een code met 2 letters en 2 cijfers (bijvoorbeeld GGL S06 of GGL SK06)
Wat moet ik invullen bij de dropdowns van andere jaartallen?
Het is u wellicht al opgevallen dat er 4 dropdowns zijn; waarvan 3 voor het jaartal van uw Velux dakraam. Wanneer een jaartal niet relevant is voor u, mag u deze gewoon laten staan op – Selecteer --.
U dient wel een keuze te maken over de kitstroken. Hieronder leggen we uit waarom u deze wel of niet zou moeten mee bestellen.
Hoe vind ik het type velux dakraam?
Zodra je het jaartal van jouw velux dakraam hebt bepaalt; is het eenvoudig om het juiste type velux dakraam te selecteren. Hiervoor heeft u namelijk ook het typeplaatje nodig die rechts op de kop van het draaiende gedeelte (achter de ventilatieklep) bevestigd is.
Om te bepalen uit welk jaartal het dakraam kwam heeft u het typenummer reeds gebruikt. Lees hetzelfde nummer af en vul deze in onder de juiste dropdown.
Waarom zou ik kitstroken moeten bijbestellen?
Om uw isolatieglas te bevestigen heeft u kitstroken nodig. Wellicht heeft u deze thuis dan hoeft u ze niet bij te bestellen. Mocht dit niet het geval zijn; dan adviseren wij u te kiezen voor de optie “Ja, ik wil kitstroken bijbestellen”.
Onze kitstroken zorgen er bovendien voor dat het isolatieglas in uw Velux dakraam geluid beter:
· Geluid dempt;
· Afdicht;
· Lekkages voorkomt;
· Luchtroom vermindert;
· Isoleert;
· Demping van schokken; · Absorbatie van schokken;
Het juiste Velux dakraam voor HR++ isolatieglas
Op alle Velux dakramen zit een typeplaatje met daarop de exacte informatie over het dakvenster. Open het dakraam, haal het dakraam naar je toe en noteert de codes. Bij oudere dakramen kan het plaatje zich op een andere positie bevinden.
Wij vervangen het glas van een Velux dakraam op basis van het type. Als je het type Velux dakraam bij ons besteld, weten wij de originele maatvoering van het huidige dubbel. Hieronder vind je de meest voorkomende typen Velux dakramen.
Type t/m/ 1991
|
tot 4-2001
|
vanaf 4-2001
|
GGL 1
|
GGL 102
|
C 01
|
GGL 2
|
GGL 104
|
C 02
|
GGL 3
|
GGL 206
|
C 04
|
GGL 4
|
GGL 304
|
F 06
|
GGL 5
|
GGL 306
|
M 04
|
GGL 6
|
GGL 308
|
M 06
|
GGL 7
|
GGL 312
|
M 08
|
GGL 74
|
GGL 410
|
M 12
|
GGL 8
|
GGL 606
|
P 10
|
GGL 9
|
GGL 804
|
S 06
|
GGL 11
|
GGL 806
|
U 04
|
GGL 14
|
GGL 808
|
U 06
|
|
|
U 08
|
|
|
|
De verschillende Velux dakramen hebben een aanvullende code, waar staat die code voor?
Hieronder vind je de meest voorkomende typen Velux dakramen met daarbij de nieuwe codes.
Aanvullende code: |
|
--00 |
Standaard isolatieglas (per april 2001 standaard HR++ en 33/2 letselveilig) |
--34 |
HR++ gehard glas (hagelbestendig) buitenzijde / figuurglas binnen |
--59 |
HR++ gehard glas (hagelbestendig) buitenzijde / 33/2 (letselveilig) binnen |
--60 |
HR++ gelaagd 44/4 (zwaar inbraak vertragend) binnenzijde / float 4 buiten |
--73 |
HR++ gelaagd Silence 3/2/3 (geluidsreducerend) binnen / float 4 buiten |
--76 |
HR+ 33/2 (letselveilig) binnen / float 4 buiten
|
Op deze pagina vind je meer informatie over de levering of het afhalen van bestellingen.
Levering
De levertijd van uw bestelling is afhankelijk van het type product en onze voorraad. Afhankelijk van de planning van onze routes kan de levertijd enkele dagen variëren. Om de transportkosten zo laag mogelijk te houden, combineren we leveringen in de meer afgelegen gebieden zoveel mogelijk.
We gaan ervan uit dat u uw order zorgvuldig heeft samengesteld en gecontroleerd. Indien u wijzigingen wilt aanbrengen, kunt u dit kosteloos doen binnen 24 uur na bestelling. Na deze termijn kunnen er wijzigingskosten in rekening worden gebracht. Houd er rekening mee dat de leverdatum afhankelijk is van onze transportroutes, die u hieronder kunt vinden. Woont u op een locatie waar levering met een vrachtwagen met oplegger niet mogelijk is, verzoeken we u dit vooraf aan te geven.
Glasbestellingen worden altijd gelost op de begane grond. Glasorders en bestellingen met grote ruiten worden geleverd op een glasbok. U dient de glasbok zelf te legen en af te melden via dit formulier. Indien dit niet binnen 21 dagen gebeurt, worden er gebruikerskosten van €6,05 (€5,- exclusief btw) per dag in rekening gebracht.
Heeft u grote ruiten besteld (> 1,5 m²), zorg er dan voor dat er iemand aanwezig is om te helpen bij het lossen. Een ruit van 1,5 m² weegt al snel 35 kg en is te zwaar om door één persoon te worden getild. Voor kleinere ruiten is het niet noodzakelijk dat u thuis bent. In dat geval kunt u latjes klaarleggen en een briefje ophangen met instructies voor de plaats waar het glas gelost kan worden. Controleer uw glasbestelling altijd zorgvuldig op eventuele fabricagefouten.
×
Levertijden per Productgroep
De bovenstaande levertijden zijn echter indicaties, de daadwerkelijke levertijden kunnen hiervan afwijken.
Verzendkosten Nederland & België (Levering uitsluitend in Vlaanderen)
Bij Glasdiscount streven we naar een zorgvuldige en betrouwbare levering van al onze producten. Omdat glas breekbaar en kwetsbaar is, wordt het uitsluitend geleverd door onze eigen gespecialiseerde bezorgdienst, die speciaal is uitgerust om glas en gerelateerde producten veilig te vervoeren. Hierdoor gelden er aparte verzendkosten voor bestellingen waarbij glas en glastoebehoren gecombineerd worden. Benodigdheden die niet onder de categorie glas vallen, zoals glasaccessoires en -gereedschappen, worden bezorgd via een externe pakketdienst.
Let op: Leveringen naar België zijn beperkt tot Vlaanderen. Wij kunnen helaas geen bestellingen afleveren in andere delen van België.
Levering naar de Waddeneilanden
Voor leveringen naar de Waddeneilanden hanteren wij een aangepaste bezorgprocedure. Wij leveren uw bestelling tot aan de vaste wal, waar we het overdragen aan een vertrouwde transporteur die bekend is met leveringen naar de betreffende eilanden. De bijkomende transportkosten vanaf de wal naar het eiland worden apart in rekening gebracht door de lokale vervoerder. Zij zullen u rechtstreeks informeren over deze kosten.